باران مطالب

...اینجا هر چیزی میتونه باشه...

باران مطالب

...اینجا هر چیزی میتونه باشه...

دلیل کند شدن کامپیوتر چیست؟؟

گاهی اوقات اشکالات موجود در ویندوز باعث کندی دستگاه می شود. در خیلی از موارد هم این مشکل ناشی از ناسازگاری قطعاتی است که از طرف فروشندگان برای کامپیوتر ها جمع آوری می شود. همانگونه که می دانید در بازار ایران معمولا کامپیوترها به صورت قطعات جداگانه جمع آوری و سر هم می شوند . این مساله یک حسن و یک بدی دارد. حسن کار این است که قدرت انتخاب شما افزایش می یاید و قبح کار در اینجاست که همه فروشندگان اطلاعات دقیقی از اینکه چه قطعاتی را برای شما اصطلاحا اسمبل (سرهم ) کنند که با بقیه سازگار باشد ندارند و در جمع کردن قطعات صرفا به سود اقتصادی هر قطعه دقت می کنند. گاهی اوقات برای صرفه جویی در هزینه ، خود شخص اقدام به خرید تک تک قطعات با ملاک قیمت کمتر می کند که این دیگر واویلا است!
اگر کامپیوتر شما به این علتها کند باشد با تغییر دادن در تنظیمات ویندوز نمی توان خیلی سرعت آن را افزایش داد. در چنین حالتی بهتر است که لیست کاملی از قطعات را به یک متخصص نشان بدهید و قطعات ناسازگار را تعویض کنید. ولی به هر حال از توصیه های این مقاله می توانید استفاده کنید.
چگونه با تنظیمات نرم افزاری ، سرعت و کارآیی کامپیوتر را افزایش دهم؟
برای افزایش نرم افزاری سرعت و کارآیی سیستم ، به طور کلی دو روش وجود دارد :
الف- استفاده از نرم افزارهای کمکی که در این زمینه به ما کمک می کنند. نرم افزارهایی مثل Boost XP و.. برای این کار وجود دارند. نرم افزارهای دیگری هم هستند که فقط برای افزایش کارآیی و سرعت به کار نمی روند بلکه وظیفه آنها در اصل در اختیار قراردادن امکان تنظیمات کامل ویندوز برای منظورهای مختلف است. برای تنظیمات در ویندوز XP به غیر از نرم افزار Power toys محصول خود شرکت مایکروسافت که آن را از سایت این شرکت می توانید دریافت کنید ، می توانید از نرم افزار سودمند Tweaks & Tools for Windows XP نیز استفاده کنید که از سایت nextgenerationtools.com قابل دریافت است . ما تنظیمات به وسیله نرم افزارها (البته به جز Power toys محصول مایکروسافت) را توصیه نمی کنیم.
ب- تنظیمات نرم افزاری با استفاده از امکانات خود ویندوز که از نظر ما به علت عدم دخالت یک نرم افزار اضافی بهتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد