باران مطالب

...اینجا هر چیزی میتونه باشه...

باران مطالب

...اینجا هر چیزی میتونه باشه...

با این خوراکی ها سرنوشت تان را تغییر دهید

چند وقت پیش یکی از دوستان از من خواست یک ماده غذایی که استرس را کاهش دهد و از طرفی در دسترس ترین ماده غذایی هم باشد، به او معرفی کنم. از صحبت های او متوجه شدم که خود را برای مصاحبه کاری آماده می کند. قطعاً در طول زندگی همه ما شرایطی پیش می آید که باعث تغییر خلق و خو وافزایش استرس ما می شود.در این زمینه می توان از مواد غذایی استفاده کرد که روی خلق و خوی ما تاثیر مثبت می گذارد.در سایت «Preven tion» به چند موقعیت و ماده غذایی مفید در آن شرایط اشاره شده است.


 
جلسه خواستگاری / چای بابونه
طبیعی است که در اولین روز خواستگاری احساس اضطراب می کنید. ممکن است این اضطراب به این دلیل باشد که نمی دانید طرف مقابل چه برداشتی از شما در اولین جلسه خواستگاری خواهد داشت. خوب است برای آرام کردن خود یک فنجان چای بابونه بنوشید. اثر آرامبخشی این چای به قدری زیاد است که علایم اختلال اضطراب را به خوبی کاهش می دهد.


 
مصاحبه کاری / دانه سویا
زمانی که مصاحبه کاری مهمی در پیش دارید، ممکن است دچار مشکل عصبی شوید. محققان کانادایی دریافته اند مواد غذایی حاوی تریپتوفان ( نوعی اسید آمینه لازم ) به تقویت اعتماد به نفس کمک می کند.
این اسید آمینه از منابع خوب و متعدد دیگری مانند گوشت طیور و ماهی سالمون نیز تامین می شود. خوردن دانه سویا تفت داده شده قبل از مصاحبه کاری بسیار مفید است.
 
ایام امتحان / غلات
برای تقویت مغز، سعی کنید قبل از امتحان یک صبحانه سالم سرشار از غلات سبوس دار مانند جوی دو سر بخورید تا مغز تقویت شود. این غله نه تنها منبع عالی انرژی است بلکه منبع غنی فولات نیز است که در پردازش سریع اطلاعات و به یاد آوردن مطالب موثر است.


 
باردار شدن / غذاهای دریایی
یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی یک زن بارداری است.
مصرف غذاهای دریایی به علت بالا بودن میزان روی آن در باروری افراد موثر است.این مواد غذایی برای باروری هر دو جنس لازم است. در زنان برای تخمک گذاری و تولید منظم تخمک و در مردان روی میزان تستسترون تاثیر می گذارد.


 
استرس شدید / گردو
نتایج بررسی ها نشان می دهد کمبود امگا ۳ استرس و رفتارهای تهاجمی در فرد ایجاد می کند.گردو غنی از این ماده خوراکی است.


 
جدایی، طلاق / ماهی چرب
جدایی یا طلاق به طور طبیعی به افسردگی و احساس منفی منجر می شود و به سختی می توان از آن رهایی پیدا کرد. اگرچه این احساسات اجتناب ناپذیر است اما می توان با مصرف بعضی از مواد غذایی این احساس را کاهش داد.مصرف ماهی چرب مانند سالمون و تن را که غنی از اسید چرب امگا ۳ و ویتامین B12 است، افزایش دهید.این مواد در تنظیم کردن خلق و خو و کاهش افسردگی مفید است.


 
زمان تصمیم گیری های مهم / ماست

اگر باید تصمیم مهمی بگیرید چه در حوزه شغلی چه خانوادگی و چه مالی نیاز به تمرکز دارید برای انجام دادن این کار، ماست که غنی از ید و روی است، باعث عملکرد بهتر مغز می شود.محققان دریافتند، باکتری مفید موجود در بعضی ماست ها، اضطراب را کاهش می دهد.

- برای فهمیدن ارزش ده سال از زوجی که تازه طلاق گرفته اند بپرس.

- برای فهمیدن ارزش چهار سال از فارغ التحصیل دانشگاه بپرس.

- برای فهمیدن ارزش یک سال از دانش آموزی بپرس که در امتحانات رد شده است.

- برای فهمیدن ارزش نه ماه از زنی بپرس که نوزاد مرده به دنیا آورده است.

- برای فهمیدن ارزش یک هفته از سردبیر مجله ی هفتگی (هفته نامه ) بپرس.

- برای فهمیدن ارزش یک ساعت از عشاقی بپرس که در انتظار هم هستند.

- برای فهمیدن ارزش یک دقیقه از شخصی بپرس که قطار یا هواپیما را از دست داده است.

- برای فهمیدن ارزش یک ثانیه از شخصی بپرس که در یک تصادف زنده سالم مانده است.

- برای فهمیدن ارزش یک دهم ثانیه از شخصی بپرس که در مسابقات المپیک مدال طلا کسب کرده است.

- برای فهمیدن ارزش یک « دوست » از کسی بپرس که آن را از دست داده است.

نکاتی که در همسرداری معجزه می کند


 

اگر در زندگی زناشویی این ۴۰ گزینه را انجام دهید مطمئن باشید که شما بهترین همسر دنیا خواهید بود.
 

1- شاد باشیم؛ شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنیم خود را خوشحال و سرحال نشان دهیم تا خستگی را از تن شریک زندگی خود دور کنیم.

۲- صبور باشیم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی‌دانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم.

۳- منطقی رفتار کنیم؛ مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی، مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیریم و بی‌طرفانه قضاوت کنیم.

۴- کم توقع باشیم؛ از همسرمان آن‌قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ دهد.


۵- مثبت‌نگر باشیم؛ با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از خود دور کنیم، به رفتارهای خوب همسرمان بیشتر بیندیشیم و جنبه‌های خوب زندگی را فراموش نکنیم.

۶- خوش‌بین باشیم؛ داشتن نگاه خوش‌بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می‌شود.

۷- یک‌دل باشیم؛ درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می‌شود و یکدلی به وجود می‌آورد.

۸- شنونده ی خوبی باشیم؛ هنگامی که همسرمان با ما صحبت می‌کند حتی‌الامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سرتکان دادن نشان دهیم که به حرف‌های او توجه داریم.

۹- مشوق همسر خود باشیم؛ برای رفتارها و صحبت‌های همسرمان ارزش قائل شویم و با یادآوری موقعیت‌های موفق گذشته ، او را تشویق کنیم تا آینده ی بهتری داشته باشد.

۱۰- به پیشرفت یکدیگر اهمیت دهیم؛ آنقدر صمیمی باشیم که پیشرفت و ترقی همسرمان یکی از آرزوهای ما باشد، در حقیقت اولین کسی که از این پیشرفت سود می‌برد ما هستیم.

۱۱- خوش قول باشیم؛ برای حرف‌ها و قول‌های خود ارزش قائل شویم و خود را در مقابل آنها مسوول بدانیم خوش‌قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

۱۲- به شخصیت همسرمان احترام بگذاریم و حرمت یکدیگر را نزد خانواده و دوستان و … حفظ کنیم.

۱۳- ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر می‌باشد.

۱۴- با یکدیگر مهربان باشیم؛ همسرمان را جزئی از وجود خود بدانیم، محسناتش را بازگو کنیم، برایش خوبی بخواهیم و در راه کمک به همسرمان تمام تلاش خود را به کار ببریم. با مهربانی می‌توانیم مالک قلب‌های یکدیگر باشیم و رابطه ی گرم و صمیمی بر قرار کنیم.

۱۵- محبت‌پذیر و قهر گریز باشیم؛ منش توأم با مهربانی و دوری از قهر و کینه صفت همسران فداکاراست. تلاش کنیم که آیینه ی زندگیمان شفاف و بدون غبار کدروت باشد.

۱۶- راستگو باشیم؛ صداقت و راستی از بهترین سرمایه‌های زندگی مشترک است. هرگز نباید به دروغ و نیرنگ متوسل شویم حتی اگر حقیقت به نفع ما نباشد. فراموش نکنیم که دروغ پایه‌های زندگی را سست می‌کند.

۱۷- محیط خانواده را با صفا کنیم؛ فضای عاطفی خانواده باید چنان مطلوب و دوست داشتنی باشد که همسرمان در آن احساس رضایت خاطر کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

۱۸- به ارزش‌های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ ارزش‌ها از ارکان و ستون‌های اصلی خانواده محسوب می‌شوند و مقید بودن به ارزش‌ها موجب دوام و استحکام خانواده می‌شود و اصالت آن را حفظ می‌کند.

۱۹- به نیازهای همسر توجه کنیم؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت موجب می‌شود خواسته‌های خود را به راحتی بیان کند.

۲۰- بهداشت روانی همسر را تأمین کنیم؛ در سایه ی سلامت جسمی و روانی می‌توانیم به هدف‌های خود برسیم، بنابراین باید به رفتار او توجه نماییم و از افسردگی و خمودیش جلوگیری کنیم.

۲۱- با یکدیگر مشورت کنیم؛ هر یک از همسران باید حق داشته باشند نظر و پیشنهاد خود را بیان کنند. با مشورت کردن، راه رسیدن به زندگی سالم کوتاه تر می‌شود.

۲۲- قدرشناس باشیم؛ از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت‌ها و همکاری‌هایش قدردانی کنیم برای ابراز سپاسگزاری و تشکر به کلمه‌های خاصی نیازمند نیستیم!

۲۳- احساس مسوولیت داشته باشیم؛ هر یک از همسران باید خود را در مقابل کاری که برعهده گرفته‌اند متعهد بدانند و از انجام دادن آن شانه خالی نکنند.

۲۴- برنامه‌ریزی کنیم؛ در حقیقت برنامه‌ریزی به زندگی خانوادگی نظم و سامان می‌بخشد.

۲۵- الگوی خوبی باشیم؛ طوری رفتار کنیم که الگوی رفتاری مناسبی برای همسر و فرزندان خود باشیم.

۲۶- خود را به جای همسرمان بگذاریم؛ دنیا را از دریچه ی نگاه او ببینیم و از خود بپرسیم : «اگر من جای او بودم چه می‌کردم؟»

۲۷- به خواسته‌ها و افکار یکدیگر احترام بگذاریم؛ فراموش نکنیم که ازدواج پیمان همکاری و تشریک مساعی است.

۲۸- میانه رو و متعادل باشیم؛ حضرت علی (ع) فرموده‌اند «خیرالامور اوسط‌ها»، پس اگر در تمام امور زندگی (خوردن، خوابیدن، مسافرت و حتی محبت کردن و…) اعتدال را رعایت کنیم کمتر دچار مشکل می‌شویم.

۲۹- با جملات زیبا از همسر خود دلجویی کنیم؛ یک جمله ی شورانگیز می‌تواند طوفانی از خشم وغضب و نفرت را خاموش کند و بنای زندگی را از خطرات گوناگون دور سازد.

۳۰- روابط زناشویی را بسیار مهم بدانیم؛ عدم توجه به این روابط موجب ایجاد مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می‌شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می‌کند.

۳۱- به همسر خود بگوییم که من به خاطر عشق به تو همه ی سختی‌های زندگی‌مان را می‌پذیرم چنین جملاتی باعث دلگرمی او می‌شود.

۳۲- همسر خود را راضی کنیم؛ باید طوری رضایت همسرمان را جلب نماییم که مطمئن باشیم هیچ وقت ما را ترک نمی‌کند و یا در هیچ مشکلی ما را تنها نمی‌گذارد.

۳۳- با متانت و صداقت قبول کنیم که در بعضی از کارها همسرمان شایسته‌تر است.

۳۴- برای سخن و پیشنهاد همسرمان احترام قائل شویم و خود را عقل کل ندانیم. باور داشته باشیم که همیشه همه چیز را همگان دانند.

۳۵- سختی‌ها و مشکلات محیط کار را در حد ضرورت با همسرمان در میان بگذاریم؛ هم فکری بار مشکلات را سبک‌تر می‌نماید.

۳۶- فرمان ندهیم؛ نباید خانه را به پادگان تبدیل کنیم، متوجه باشیم که خانه کانون عشق و محبت است نه محل یکه تازی و خشونت.

۳۷- تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم؛ افکار مزاحم مانند خوره، سلامت روانی انسان را از میان می‌برند. بهتر است به جای اعمال تعصبات دست و پاگیر انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

۳۸- از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنیم؛ زندگی و روابط خود را با دیگران مقایسه نکنیم و از یاد نبریم که زندگی هر کسی مطابق سلیقه و عقل و درایت او اداره می‌شود.

۳۹- روی نقاط ضعف همسر خود انگشت نگذاریم؛ هر فردی ممکن است در موارد مختلف دچار ضعف باشد آشکار کردن و بزرگ جلوه‌دادن این نقاط ضعف موجب ایجاد کدورت می‌شود. هرگز نباید از نقطه ضعف‌ها به عنوان اسلحه‌ای برای سکوت یا شکست دادن همسر استفاده کنیم.

۴۰- مقابله به مثل نکنیم؛ از رفتارهای تلافی جویانه بپرهیزیم و سعی کنیم به جای مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او یادآوری نماییم
.

تست روانشناسی؛ دیدگاه شما در مورد ازدواج چیست؟

اگر مجرد هستید و قصد ازدواج دارید احتمالا تا به حال به مفهوم زندگی مشترک زیاد فکر کرده‌اید. نمی‌توان بدون هیچ تصوری وارد یک زندگی جدید شد، این تصور هم در انتخاب شما تاثیر دارد و هم می‌تواند بعد از ازدواج شکل‌دهنده رفتارهای شما باشد.


اگر این تصور اشتباه باشد، می‌تواند در آینده عامل ایجاد مشکلات متعددی شود یا حتی عامل سرخوردگی‌تان شود چون انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای پیدا می‌کنید که قرار نیست در زندگی تامین شوند. اصلاح باورها می‌تواند کمک فراوانی هم به شما و هم به همسر آینده‌تان بکند چون شالوده و پایه زندگی‌تان را اصولی بنیان می‌گذارید. اما چگونه می‌توان دانست


چه مقدار از باورهایتان درست است و چقدر توهمات و انتظارات غیرواقع‌بینانه؟ کار خیلی راحتی نیست اما ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم. آزمون زیر به شما کمک می‌کند که دریابید اعتقادات و باورهای بنیادی‌تان در رابطه با یک ارتباط عمیق و ریشه‌دار چیست؟

به‌نظر شما، بهترین شیوه برای اینکه اطمینان پیدا کنید طرف مقابلتان کاملا برازنده و مناسب حال شماست، چیست؟
الف) خواسته‌ها و سلایق‌تان در زندگی کاملاً مثل هم باشد.
ب) در این ارتباط، همیشه شاد و راضی باشید و هیچ اختلاف و مشکلی بین شما وجود نداشته باشد.
ج) به اتفاق هم با مشکلات مواجه شوید و مبارزه کنید و روزبه‌روز بیشتر به یکدیگر نزدیک شوید.
د) والدین و خانواده‌تان او را تایید کنند.


به‌نظر شما، زوج‌ها از چه طریق قادرند به بهترین نحو، مشکلات و مسائل مهم زندگی مشترک‌شان را حل و برطرف کنند؟
الف) ابتدا مشخص کنند که چه کسی در اشتباه است و حق با کدام طرف است.
ب) حتی درصورت ناراحتی و نارضایتی شدید، باید مدام با یکدیگر صحبت و تبادل‌نظر کنند.
ج) مشکلات را به حال خود رها کنند و منتظر بمانند تا اوضاع خودبه‌خود بهبود یابد.
د) تمام حواس خود را روی آن متمرکز کنند و با دل و جان به حرف‌ها و پیشنهادهای یکدیگر گوش دهند.


در زندگی مشترک، ممکن است تفاوت‌ها، اختلاف‌نظرها و مشکلاتی قدعلم کنند، اینها:
الف) نمایانگر این حقیقت هستند که لازم است تغییر و تحولی در همسرتان به‌وجود آید.
ب) دلایلی هستند که باعث می‌شوند گذشت و سازش خود را به یکدیگر نشان دهید و برای بهبود ارتباط‌تان بیشتر بکوشید.
ج) علائم هشداردهنده‌ای هستند که ثابت می‌کنند همسرتان مناسب حال و برازنده شما نیست و به دردتان نمی‌خورد.
د) نشانه‌هایی هستند که به ما می‌گویند زمان آن فرا رسیده است که چیزهای جدیدی یاد بگیریم و به مرحله رشد و شکوفایی برسیم.


زوج‌هایی که همیشه رضایت‌خاطر، خرسندی، خشنودی و شادمانی‌شان را با یکدیگر تقسیم می‌کنند با زوج‌هایی که مدام ابراز نارضایتی و ناراحتی می‌کنند، تفاوت دارند. به‌نظر شما تفاوت آنها در چیست؟
الف) گروه اول هرگز عصبانی نمی‌شوند، جروبحث به راه نمی‌اندازند و سعی می‌کنند همیشه آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند.
ب) گروه اول هیچگاه وضع را از آنچه هست، بدتر نمی‌کنند.
ج) گروه اول مسائل و مشکلات کمتری دارند، در نتیجه بیشتر از زندگی خود لذت می‌برند.
د) زوج‌های گروه اول، برای حل مسائل و مشکلات موجود، از ابزارها، شگردها و راهکارهای مدبرانه‌تری استفاده می‌کنند.

سوال - الف ب ج د
1 - 3 2 4 1
2 - 3 2 1 4
3 - 2 3 1 4
4 - 2 3 1 4


امتیاز بین 13 تا 16 ایثارگر اما لجوج


شما از روحیه‌ای ایثارگرانه برخوردارید، ولی در عین حال مایلید همسرتان نیز به‌موقع شما را درک کند و از خودگذشتگی نشان دهد. ممکن است هنگام رویارویی با مشکلات ابتدا خود را ببازید اما خیلی زود به‌خود می‌آیید و اوضاع را به بهترین نحو سروسامان می‌دهید.


متاسفانه هنگام پذیرفتن اشتباهات، کمی سرسخت و لجوجانه عمل می‌کنید، اما احتمالا با کمی تأمل، راهکارهای مناسبی می‌یابید و می‌توانید بر مشکلات پیروز شوید.


امتیاز بین 9 تا 12 خودرای و عجول


شما سرسخت و خودرای هستید و بر اعتقادات و باورهای ریشه‌دار و عمیق خود به‌شدت اصرار می‌ورزید و مایلید همان‌ها را در زندگی مشترک‌تان نیز اعمال کنید.


این به شرطی خوب است که ابتدا بتوانید به تفاهمی با همسرتان در این زمینه دست یابید و پس از گذشت چند سال از زندگی مشترک‌تان و شناخت هرچه بیشتر یکدیگر، با همفکری با او آنها را به کار گیرید.


متاسفانه هنگام رویارویی با مشکلات، به سرعت دست و پایتان را گم می‌کنید و قادر نیستید بدون کمک فکری دیگران، مسائل را حل و فصل کنید. بهتر است کمی صبورانه‌تر با مسائل برخورد کنید.


امتیاز بین 4 تا 8 تاثیرپذیر و خودخواه


ابتدا به این سؤال پاسخ دهید، آیا معنا و مفهوم زندگی مشترک را به درستی درک کرده‌اید؟ چنانچه پاسختان به این سؤال منفی است (که حتما باتوجه به امتیازات‌تان همین‌طور است) قبل از تصمیم‌گیری برای ازدواج، باید به زندگی مشترک آرام و پر از تفاهم زوج‌های اطراف‌تان دقیق شوید و راهکارهای مدبرانه آنها را فراگیرید. متاسفانه از قدرت تصمیم‌گیری بالایی برخوردار نیستید


و حرف‌های دیگران به سرعت و سهولت روی شما اثر می‌گذارد، بدون اینکه پیرامون آنها بیندیشید. این را بدانید، زندگی مشترک همانند خیابان دوطرفه‌ای است که باید حق و حقوق طرفین در آن به‌طور یکسان و مساوی رعایت شود وگرنه مشکلات و موانعی سر راهتان قد علم می‌کند که حل و فصل آنها غیرممکن می‌‌‌شود.


بیشتر زنان و مردان متوجه نیستند که هر یک، دارای ارزش‌ها، دیدگاه‌ها، اولویت‌ها، اندیشه‌های خاص خود هستند که با دیگری بسیار متفاوت است و هر کدام با توجه به ویژگی‌های خاص خود، احساس و رفتارهای خود را شکل می‌دهند و اگر مخالفت یا لجبازی پیش بیاید آگاهانه نیست. البته باید گفت متفاوت بودن، هرگز به‌معنی بهتر یا بدتر بودن یا درست و غلط بودن نیست


بلکه باعث رشد می‌شود و زن و مرد را برای یکدیگر دوست‌داشتنی می‌کند. باید توجه داشت که همدیگر را فهمیدن و احساس کردن، هرگز به‌معنای یکی شدن نیست. طبیعی است که مردان و زنان، ویژگی‌های خود را بهتر از ویژگی‌های همسرشان بشناسند و از تفاوت‌های بین خود آگاهی کمتری داشته باشند.

نامه ای از سوی پروردگار به همه انسان ها

سوگند  به  روز  وقتی  نور می گیرد  و به شب  وقتی آرام  می گیرد که من نه تو را رها  کرد ه‌ام و نه با  تو دشمنی کرده‌ام
( ضحی 1-2)
 افسوس که هر کس را به تو فرستادم تا به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم او را به سخره گرفتی.
 (یس 30) 
 و هیچ پیامی از پیام هایم به تو نرسید مگر از آن روی گردانیدی.
(انعام 4) 
و با خشم رفتی و فکر کردی هرگز بر تو  قدرتی نداشته ام
(انبیا 87) 
و  مرا به مبارزه طلبیدی و چنان متوهم  شدی که گمان بردی  خودت بر همه چیز  قدرت داری.
 (یونس 24)  
و این در حالی  بود که حتی مگسی را نمی توانستی و نمی توانی بیافرینی و اگر مگسی از تو چیزی بگیرد نمی توانی از او پس بگیری 
 (حج 73)  
پس چون مشکلات از  بالا و پایین آمدند و چشمهایت از وحشت فرورفتند و تمام وجودت لرزید چه لرزشی، گفتم کمک هایم در راه است و چشم دوختم ببینم که باورم میکنی اما به من گمان بردی چه گمان هایی .
( احزاب 10)
 تا زمین با  آن فراخی بر تو تنگ آمد  پس حتی از خودت هم به تنگ آمدی و یقین کردی که هیچ پناهی جز من نداری، پس من به  سوی تو بازگشتم تا تو نیز به سوی من بازگردی ، که من مهربانترینم در بازگشتن.
 (توبه 118)
 وقتی در تاریکی ها  مرا  به زاری خواندی که اگر تو را برهانم  با من می‌مانی، تو را از اندوه رهانیدم اما  باز مرا  با دیگری در عشقت شریک کردی
 .(انعام 63-64) 
این عادت دیرینه ات بوده است، هرگاه که خوشحالت کردم از من روی گردانیدی و  رویت را آن طرفی کردی و هروقت سختی به تو رسید از من ناامید شده‌ای .
(اسرا 83) 
آیا من برنداشتم از دوشت باری که می شکست پشتت؟
(سوره شرح 2-3)
غیر از من  خدایی که برایت خدایی کرده است ؟
(اعراف 59)
  پس کجا می روی
(تکویر26)  
پس از این سخن دیگر به کدام سخن می خواهی ایمان بیاوری
(مرسلات 50)
 چه چیز جز بخشندگی ام  باعث شد تا مرا که می بینی خودت را بگیری؟
(انفطار 6)  
مرا  به یاد می آوری ؟ من همانم که بادها را می فرستم تا ابرها را  در  آسمان پهن کنندو ابرها را پاره پاره  به هم فشرده می کنم تا  قطره ای باران از  خلال آن ها بیرون آید و به خواست من  به تو اصابت کند تا  تو فقط  لبخند بزنی، و این در حالی بود که پیش از فرو افتادن آن قطره باران، ناامیدی تو را پوشانده بود.
  (روم 48) 
من همانم که می دانم در روز روحت چه جراحت هایی برمی دارد ، و در شب روحت را  در خواب به تمامی بازمی ستانم  تا به آن آرامش دهم و روز بعد دوباره آن را به زندگی برمی انگیزانم و تا مرگت که به سویم بازگردی به این کار   ادامه می دهم.
 (انعام  60)
 من همانم که وقتی می ترسی به تو امنیت می‌دهم.
 (قریش 3)
برگرد، مطمئن برگرد، تا یک بار دیگر با هم باشیم.
 (فجر 28-29) 
تا یک بار دیگه دوست داشتن همدیگر را تجربه کنیم.
 (مائده 54)